Bazı İlaçlar Kemik Erimesine Neden Oluyor

Kemik erimesi yani osteoporoz belli bir yaştan sonra özellikle kadınlarda sık görülen bir hastalıktır. Vücuttaki kemik kitlesinin azalmaya başlaması ile birlikte çeşitli kırıkların ve yaralanmalarında sıklığı artmaktadır.

Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Yeşim Gökçe Kutsal Osteoporoza neden olabilecek bazı hastalıklar ve bu hastalıklarda kullanan ilaçların osteoporoza neden olduğunu belirtti, Yeşim Gökçe Kutsal’  Osteoporoza neden olan ilaçları şöyle sıraladı :

-Kortizon (glukokortikoidler)

-Kan sulandıran ilaçlar (antikoagülanlar)

-Sara (epilepsi) ilaçları(antikonvülzanlar)

-Kanser ilaçları (kemoterapi/immünosüpresifler)

-Guatr ilaçları (tiroid ekstreleri)

Mide ilaçları (proton pompa inhibitörleri ve alimunyum içeren antasitler)

-Psikiyatri ilaçları (lityum, antidepresan olarak kullanılan selektif serotonin geri alım inhibitörleri)

Kutsal, osteoporoza neden olan ilaçlar hakkında şunları söyledi “Toplum osteoporoza neden olabilecek hastalıklar ve ilaçlar konusunda bilgilendirilmeli. Osteoporoz hastalarında muayenelerde, klinik ve laboratuvar incelemelerde kemik kaybına ve kırığa yol açabilecek hastalık ve ilaçlar gibi tüm faktörlerin ortaya çıkarılmasına yoğunlaşılmalıdır. Çünkü, osteoporoza başka bir hastalık ya da uzun süre kullanılan bir ilaç neden olabilir.”

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Önceki yazıyı okuyun:
Dişbudak ağacı
Dişbudak ağacı

Yaprakları emzikli kadınların süt ifrazlannı ziyadeleştirmek hassasını haizdir. (60) gram Dişbudak yaprağı bir litre suda haşlanarak sabah ve akşam birer...

Kapat